Wereldburgerstage 2024 Zuid-Afrika CIOS en Global Exploration

2 november 2023 - Brunssum, Nederland

Hallo allemaal,

Ik ben Finn van Roon, 17 jaar oud en woon in Brunssum.
Ik ben 1e jaars student op het CIOS in Sittard, voetbal bij de JO17-1 van SV Langeberg, en ben daarnaast nog werkzaam bij "De Haemen" in Beek.

Ik ben uitgekozen om samen met nog 14 leerlingen van het CIOS via de Stichting Global Exploration, deel te nemen aan een 3-weekse “wereldburger Stage” naar Zuid-Afrika in de periode 5 juli t/m 26 juli 2024.

Uiteraard een mooie en unieke ervaring om nooit te vergeten.

Ik maak me op voor een reis die in het teken staat van het zien, leren kennen en ervaren van een totaal andere cultuur dan waar ik aan gewend ben.

De reis gaat van Kaapstad naar Johannesburg en de Pilanesberg.

- Zo bezoeken wij 2 scholen (en volgen daar ook lessen).
- Bezoeken en helpen wij mee in community projecten.
- Verzorgen wij sport- en spelactiviteiten voor de lokale kinderen.
- Bezoeken (en slapen) we bij “de Mama’s” en nog veel meer

Uiteraard is er gedurende deze 3 weken ook tijd voor ontspanning waarbij een safari en een bezoek aan het apartheidsmuseum een onderdeel van is.

U kunt mijn voorbereiding en uiteraard de reis zelf volgen via deze vlog, waardoor iedereen die mij steunt, kan meegenieten van mijn ervaringen in Zuid Afrika.

De kosten van deze reis zijn in totaal € 2.850 Euro, waarbij de deelnemer zelf verantwoordelijk is voor een eigen bijdrage van (€ 900) en het restant (€ 1.950) middels Sponsoring moet zien te verwerven.
Ook dit in het kader van bewustwording en verantwoordelijkheid.

Wilt u mij ook sponsoren, of heeft u mogelijkheden voor mij een sponsoractie op te zetten? Laat het mij weten via een reactie.

Doneren kan via onderstaande link naar mijnpersoonlijke sponsorpagina van Stichting Global Exploration.

Meer informatie over de stichting Global Exploration vindt u op hun website